Denne siden bruker cookies for å fungere. Ved å benytte siden godtar du vår bruk av cookies. - Lær mer - Skjul melding

Betingelser

Lekekassen.no er en helnorsk nettbutikk med lager i Norge, og forbrukerkjøp er regulert etter norsk lov.

Merk: Vi leverer til hele Norge, med unntak av Svalbard og Jan Mayen.

Support


Ved behov for support, ta kontakt med vår kundeservice:
E-post: support@lekekassen.no
Telefon: 48 88 75 00 (hverdager kl. 10.00-15.00)


Generelt

Disse alminnelige salgsbetingelsene har anvendelse på alt salg av varer og tjenester fra Lekekassen.no til forbrukere. Salgsbetingelsene utgjør, sammen med din bestilling som blir bekreftet gjennom en ordrebekreftelse, det samlede avtalegrunnlaget for kjøpet. Salgsbetingelsene og annen informasjon på Lekekassen.no er bare tilgjengelig på norsk.
Forbrukerkjøp er blant annet regulert i forbrukerkjøpsloven, angrerettloven, markedsføringsloven, personopplysningsloven, e-handelsloven og finansavtaleloven. Følg lenkene til disse lovene hvis du vil ha utfyllende informasjon om dine rettigheter og plikter ved kjøp.


Parter

Selger er: Lekekassen.no, heleid av detaljisten Leif Skalleberg AS.
Besøksadresse:
Østerskogen 48
4879 Grimstad
Org.nr. 835 441 652 MVA
Telefon: 48 88 75 00
Telefaks: 37 25 66 01
E-post: support@lekekassen.no
Selger blir heretter benevnt ”Lekekassen.no”.

Kjøper er: den person som er oppgitt som kjøper i bestillingen, og blir i det følgende benevnt ”du”, ”deg”, ”din” eller ”ditt”.


Bestillings- og avtaleprosess

En ordre er gyldig når ordrebekreftelse er mottatt av kjøper. Ordrebekreftelse gis per e-post på oppgitt e-postadresse og kunden er ansvarlig for at denne informasjonen er korrekt. Ved innlegging av en ordre er det implisitt gitt at kjøperen godtar å følge Lekekassen.no sine salgsbetingelser. Ordren sendes til lageret for plukking og forsendelse så snart ordren er gjennomført og bekreftet. Vi tar forbehold om at det kan oppstå situasjoner som gjør at vi er utsolgt for en eller flere varer. Ved slike situasjoner kontakter vi deg per e-post og gir beskjed om varen det gjelder, og at vi har refundert beløpet for varen tilbake til deg via betalingsmåten du opprinnelig valgte. Vi sender deg da resten av ordren. Dersom vi er utsolgt for 50% av bestillingen eller mer, kontakter vi deg per e-post og du får valget mellom å kansellere din bestilling og få pengene tilbake, eller få tilsendt de resterende varene du bestilte. Er vi utsolgt for hele bestillingen, kansellerer vi ordren og refunderer beløpet, og gir deg beskjed per e-post om dette.
Du har rett til å gå fra kjøpet i henhold til lov om angrerett. Ved å benytte angreretten dekker du selv kostnaden for returporto.
Les nøye gjennom ordrebekreftelsen når du mottar den, og kontrollér om ordebekreftelsen er i overensstemmelse med bestillingen du gjorde.


Angrerett - privatpersoner

Angrerettloven gjelder ved alle kjøp du som privatperson gjør i i nettbutikken til Lekekassen.no. Angrerettskjema ligger ved i pakken du har mottatt, og angreretten er 14 dager fra varen(e) er mottatt av deg (jf. Angrerettloven § 21). Det betyr at du innen 14 dager etter at du har mottatt varen(e) må gi oss melding om at du angrer kjøpet. Det kan gjøres til support@lekekassen.no, eller på telefon 48 88 75 00 (hverdager 10.00-15.00). Deretter har du ytterligere 14 dager på å sende varen(e) i retur. Dersom du ikke mottar angrerettskjema i pakken, utvides fristen med å gi oss beskjed til tre måneder.
Returkostnadene bæres av deg som kunde (jr. Angrerettloven § 8).
For at angreretten skal kunne gjøres gjeldende, må produktet være levert oss i tilnærmet samme mengde og stand som du mottok den og om mulig i original emballasje, sammen med angrerettskjema. Forsegling på forseglede produkter må ikke være brutt. Ved korrekt gjennomført retur (iht. Angrerettloven) er vi forpliktet til å tilbakebetale det du har betalt for varen. Tilbakebetaling skal finne sted innen 14 dager etter at vi mottar produktet fra deg eller produktet er stilt til rådighet for oss.
Nærmere opplysninger om hvordan du benytter deg av angreretten, fremgår av angrerettskjemaet.

Vi gjør oppmerksom på at Angrerettloven gjelder kun ved forburkerkjøp. Angreretten kan derfor ikke benyttes av firmaer eller andre som har handlet som ledd i næringsvirksomhet (jr. Angrerettloven § 5, punkt a).

Dersom du ønsker å bytte en vare, returnerer du varen du har kjøpt og vi tilbakebetaler deg beløpet for denne. Du legger deretter inn en ny bestilling i nettbutikken.


Opplysninger gitt i nettbutikken

Vi tilstreber å gi våre kunder så korrekt informasjon om våre produkter som mulig. Vi tar imidlertid forbehold om at skrive-/ bilde- /trykkfeil kan forekomme, noe som kan innebære at vi ikke kan levere i henhold til informasjon gitt i vår nettbutikk, vår markedsføring eller på annen måte. Bilde og farger på bilder kan avvike fra virkeligheten.


Priser

Alle priser er alltid oppgitt i norske kroner inklusive merverdiavgift hvis ikke annet er bemerket. Alle kostnader knyttet til kjøpet, varer, og eventuelle gebyr og frakt vil fremkomme i kjøpsprosessen før man utfører selve betalingen.
Vi tar forbehold om at feil kan oppstå på priser og lagerbeholdning, samt tekniske feil knyttet til handlekurv etter kassen.


Betaling

Lekekassen.no sine kunder har følgende betalingsalternativer via PayEx.

  • PayEx Kortbetaling - du vil bli sendt til PayEx for kortbetaling, og kan bruke Visa eller MasterCard. Etter at betalingen er gjennomført, vil du bli sendt tilbake til Lekekassen.no, og du vil motta en ordrebekreftelse på e-post for gjennomført bestilling.
  • PayExFaktura - Fakturagebyr kr. 39,-. Faktura blir sendt på e-post. For å betale med faktura må du angi ditt personnummer, da vil det bli gjort en kredittsjekk. Forutsetningen er blant annet at du er bosatt i Norge og at du er over 18 år. Du kan ikke ha noen betalingsanmerkninger. Samtlige fakturaer er overdratt til PayEx sin eiendom, og befriende betaling skal skje til PayEx, som anvist på fakturaen. Fakturaens betalingsvilkår er 14 dager. Ved for sen betaling vil det påløpe purregebyr og forsinkelsesrenter. Ved uteblivelse av betaling vil fakturaen bli overdratt til inkasso.
  • Dersom du ønsker å benytte angreretten, er det viktig at du gir oss beskjed om dette før fakturaforfall, slik at det ikke påløper gebyr og renter før retur er behandlet.


Frakt, levering og forsinkelse

Dersom du bestiller varer innen kl. 12 på en hverdag, forsøker vi å sende varene samme dag. Ved bestilling etter dette sender vi varene påfølgende virkedag. Vi tar forbehold om noe lenger behandlingstid i perioder med ekstra stor pågang, samt mandager, da vi også plukker og sender helgens ordre.
Alle ordre sendes med Bring og leveringstid fra ordren er pakket er 1-4 virkedager avhengig av hvor i landet du bor. Vi tar forbehold om noe lengre leveringstid i perioder der Bring har stor trafikk. Lekekassen.no kan oppgi forventet leveringstid på forespørsel, beregnet ut ifra opplysninger fra våre leverandører, erfaringer fra tidligere leveranser o.l. Oppgitte leveringstider er ikke forpliktende på noen som helst måte.

Ordinære ordre sendes som Bring Klimanøytral Servicepakke levert til nærmeste post-i-butikk og du må selv hente pakken din der. Du får hentemelding sendt på SMS og e-post som er oppgitt ved bestilling. Dersom mottaker er en annen enn kjøper, er det kjøpers ansvar å videreformidle hentemelding til mottaker.
Tunge ordre over 35 kg eller ordre som sendes som flere kolli sendes som Stykk- og partigods med levering hjem-på-døren hverdager mellom kl. 08-16. Bring kontakter deg da for å avtale utleveringstidspunkt.

Vi innehar risikoen for produktene inntil de overtas av deg, det vil si når du har fått produktene i din besittelse. Ved Brings Klimanøytrale servicepakke er dette når pakken er uthentet av deg på utleveringssted, og ved "hjem-på-døren" er det når pakken er overlevert deg fra transportør. Dersom leveringen av produktene blir forsinket, vil Bring gi deg informasjon så fort de har kunnskap om det, sammen med informasjon om og eventuelt når levering kan skje. Informasjonen sendes via SMS og e-post fra Bring.
Vi tar forbehold om at det kan oppstå situasjoner som gjør at vi er utsolgt for en eller flere varer. Ved slike situasjoner kontakter vi deg per e-post og gir beskjed om varen det gjelder, og at vi har refundert beløpet for varen tilbake til deg via betalingsmåten du opprinnelig valgte. Vi sender deg da resten av ordren. Dersom vi er utsolgt for 50% av bestillingen eller mer, kontakter vi deg per e-post og du får valget mellom å kansellere din bestilling og få pengene tilbake, eller få tilsendt de resterende varene du bestilte. Er vi utsolgt for hele bestillingen, kansellerer vi ordren og refunderer beløpet, og gir deg beskjed per e-post om dette.

OBS: Lekekassen.no er ikke ansvarlig for eventuelle kosmetiske skader som oppstår på emballasje eller esker som ikke forringer produktets kvalitet eller bruksområder. Lekekassen.no kan ikke garantere at esker ikke mottas med rifter, skader på hjørner eller andre bretter, da dette er noe som må kunne forventes at kan oppstå under transport.


Uavhentede pakker

Bring sender ut hentemelding på SMS og e-post når pakken ankommer ditt hentested. Du får også en påminnelse fra dem dersom du glemmer å hente pakken. I tillegg får du en SMS fra Lekekassen.no med påminnelse når det nærmer seg siste frist for å hente pakken. Dersom du velger å ikke hente ut pakken din hos Bring innen fristen på 14 dager fra mottak, går pakken automatisk i retur til Lekekassen.no. I slike situasjoner belaster vi deg et administrasjonsgebyr på 249,- for å dekke kostnader vi har hatt i forbindelse med frakt og håndtering.
OBS: Ved flere kolli eller tunge forsendelser som for eksempel bilstoler og trampoliner forbeholder vi oss retten til å fakturere deg for de faktiske kostnadene vi blir belastet fra Bring.
Dersom du velger å ikke hente ut pakken din, er ikke dette ensbetydende med å benytte seg av angreretten.


Undersøkelse av produktene

Etter at du har mottatt produktene, bør du så snart som mulig, undersøke om leveransen er i samsvar med ordrebekreftelsen, om produktene er blitt skadet under transporten, eller om produktene ellers har feil eller mangler. Eventuelle mangler ved en leveranse må rapporteres til Lekekassen.no i rimelig tid etter at feilen burde vært oppdaget.


Reklamasjon

Dersom det oppdages eventuelle feil eller mangler ved et produkt, skal kjøperen straks og innen rimelig tid etter at mangelen burde vært oppdaget, rapportere mangelen til Lekekassen.no. Ved godkjent reklamasjon kan du etter omstendighetene kreve retting av feilen, omlevering, prisavslag, erstatning eller at kjøpet heves. Feilen må foreligge når du får produktene i din besittelse.

Reklamasjonsretten dekker ikke problemer som oppstår på grunn av normal slitasje og bruk. Reklamasjonsretten gjelder heller ikke ved håndteringsfeil, feilinstallert/montert produkt eller feil som oppstår ved eller etter egen forandring på produktets funksjon og utseende, slik som ombygging, oppgradering eller annen endring av produktet.
Enkelte produkter har egne returordninger i Norge.
Lekekassen.no har ikke ansvar for tap i forbindelse med bruk av våre produkter.


Retur av varer

Dersom du ønsker å heve kjøpet på en eller flere varer, må forespørsel sendes til Lekekassen.no før varene sendes tilbake til oss. Send derfor en e-post til support@lekekassen.no med informasjon om:

  • Navn
  • Ordrenummer
  • Produktnavn
  • Varenummer
  • Antall
  • Returårsak

Vi bekrefter da tilbake om varen kan sendes i retur til følgende adresse:
Lekekassen.no
Østerskogen 48
4879 Grimstad


Dokumentasjon ved forsendelser

Alle forsendelser til Lekekassen.no vedrørende returer, garantireklamasjoner, og lignende må behandles av Lekekassen.no først der Lekekassen.no gir kunden et følgeskriv med vesentlig returinformasjon. Pakker som er sendt i oppkrav eller "mottaker betaler frakt" vil ikke bli hentet ut av oss.

Dersom du skulle ha spørsmål til forhold knyttet til reklamasjon, setter vi pris på om du tar kontakt via e-post: support@lekekassen.no
Dersom du søker generell informasjon eller nøytrale råd vil vi anbefale ditt lokale Forbrukerråd.

Du finner mer informasjon om lovverket her:
Forbrukerkjøpsloven>>
Angrerettloven>>
Markedsføringsloven>>
Personopplysningsloven>>
E-handelsloven>>
Finansavtaleloven>>
Forbrukerrådet>>


Garanti

Våre garantier innebærer ingen begrensninger i reklamasjonsfristen for varer etter forbrukerkjøpsloven. Reklamasjonsfristen er to år etter at du overtok varen, eller fem år dersom varen er ment å vare vesentlig mer enn to år.

Garanti på alle produktene følger produsentens garanti. Denne er normalt minst 1 år. Produsenten garanterer for produktets funksjonsdyktighet i garantitiden. Garantien dekker normalt ikke feil som skyldes uforsvarlig eller utilsiktet bruk, ytre påvirkninger eller mangelfullt vedlikehold. Garantien innbefatter normalt ikke deler til produkter hvis normale levetid er kortere enn den oppgitte garantitiden. Garantien dekker kun selve produktet, ikke eventuelle tilleggsprodukter eller informasjon som kjøperen har tilført produktet. Ved garantireklamasjon må det påståtte defekte produktet returneres til Lekekassen.no med original emballasje, hvis ikke annet er avtalt.


Personopplysninger

Vi behandler i utgangspunktet bare personopplysninger du oppgir til oss, og som er nødvendige for at vi skal kunne gjennomføre våre forpliktelser overfor deg.

I de tilfeller hvor vi også behandler personopplysninger til andre formål, for eksempel for å sende deg informasjon om tilbud etc. gjøres dette bare når du har samtykket til det. Før du samtykker skal du være informert om hva opplysningene skal brukes til og av hvem. Vi forbeholder oss retten til å be om personnummer for å kunne kontrollere kredittverdighet ved fakturakjøp eller fødselsdato for å kontrollere om våre kunder er under 18 år.

Dine personopplysninger blir bare utlevert til andre når:
- du har samtykket i utleveringen, eller
- når det er nødvendig for at vi skal få gjennomført avtalen med deg, eller
- i lovbestemte tilfeller

Dersom du har spørsmål om personopplysninger knyttet til deg, eller ønsker å gjøre bruk av dine rettigheter til retting, sperring, sletting, etc. etter personopplysningsloven, kan du kontakte oss på support@lekekassen.no.


Konfliktløsning

Partene skal forsøke å løse eventuelle tvister i minnelighet. Kjøperen kan ta kontakt med Forbrukerrådet for å få bistand i en eventuell tvist med selger. Dersom minnelig løsning ikke oppnås etter megling i Forbrukerrådet, kan partene skriftlig begjære at Forbrukerrådet fremmer tvisten for Forbrukertvistutvalget. Vedtak av Forbrukertvistutvalget er rettskraftig fire uker etter forkynning. Se lov av 28. april 1978 nr. 18 om behandling av forbrukertvister.


Force Majeure

Med force majeure menes ekstraordinære hendelser som er utenfor partenes kontroll, som for eksempel naturkatastrofer, flom, streik osv. Lekekassen.no kan ikke ta ansvar for konsekvenser forårsaket av elementer utenfor selskapets kontroll.

Copyright © 2017 Lekekassen. All rights reserved.