Denne siden bruker cookies for å fungere best mulig. Hvis du ikke aksepterer bruken av cookies, kan du slå det av i innstillingene i din nettleser. Du risikerer da at enkelte funksjoner på nettsiden ikke vil fungere optimalt. - Lær mer - Jeg godtar

Ofte stilte spørsmål


Vi er her for å hjelpe deg! Enkelte ganger kan svaret være rett rundt hjørnet, uten at du trenger å kontakte oss. Derfor har vi samlet en oversikt over de tingene kundene våre oftest lurer på.  
 

Bestilling

Har dere PrisMatch? 
Ja, det har vi og du kan lese mer om det her: PrisMatch 
 
Hvordan finner jeg faktura på mitt kjøp? 
Fakturaen er sendt din e-post direkte fra AfterPay men du finner den også ved å logge deg inn på Myafterpay med din BankId. 
 
Kan jeg endre min ordre? 
Det kan ikke foretas endringer på en ordre eller legge til en vare i ettertid, da hver ordre plukkes og sendes fra vårt lager fortløpende og så fort som mulig.

Kan jeg kansellere min ordre?

Etter ordren er registrert og behandlingen påbegynt, kan vi ikke kansellere ordren, og da gjelder våre returbetingelser.

Kan jeg bestille som bedrift? 
Ja, du kan bestille som bedrift dersom du kan betale med kort eller Vipps. Vi kan ikke tilby bedrifts-/EHF-faktura.

Har du spørsmål om din faktura? 
Ved fakturaspørsmål ber vi deg kontakte AfterPay enten på telefon 22 87 89 30 eller via deres hjemmeside: AfterPay Kundeservice

Levering

Hvor lang er leveringstiden? 
Vår normale leveringstid er 1-3 virkedager avhengig av hvor i landet du bor. Vi tar forbehold om noe lenger behandlingstid i perioder med ekstra stor pågang, for eksempel jul, samt mandager, da vi også plukker og sender helgens ordre.

Hva koster frakten? 
Det er gratis frakt på ordre over 1000kr - uansett hvor stor og tung ordren din er. For ordre under 1000kr tilkommer det 65kr i frakt. Dette gjelder Klimanøytral Servicepakke utlevering til Postens utleveringssted. Hjemlevering på døren koster 99kr uavhengig av ordresum. 
  
Tilbyr dere ekspresslevering? 
Vi tilbyr ikke ekspresslevering men leverer innen 1-3 virkedager avhengig av hvor i landet du bor. Vi bruker Posten/Bring som transportør. 

Hvor finner jeg sporingsnummer?
Sporingnummeret skal du ha mottatt på e-post. Kanskje det har havnet i spam/søppelpost hos deg? Om du ikke har mottatt noe så ta kontakt med oss på e-post og oppgi ditt ordrenummer.

Leverer dere til Svalbard eller Jan Mayen?

Nei, vi leverer kun til fastlands-Norge.

Er det mulig å hente varer på lageret deres i Grimstad? 

Det er dessverre ikke mulig å hente varer på vårt lager. Det er fordi vi ikke har noe hentested på lageret og hver ordre pakkes og sendes fortløpende i post via Posten.

Retur og bytte

Hvordan returnerer jeg en vare? 
Pakk inn varene, og send dem i samme stand som du mottok dem til Lekekassen, Østerskogen 48, 4879 Grimstad. Varene må være uskadet, ubrukt og med eventuelle forseglinger intakt. Vi ber om at returetikett ikke festes på varens original emballasje. Det er viktig at du legger ved enten pakkseddel eller angrerettskjema i pakken. Du betaler selv returportoen på Post i butikk. Pakker som er sendt oss i oppkrav eller "mottaker betaler frakt" vil ikke bli hentet ut av oss. Husk å ta vare på returkvitteringen.

Betalt med faktura?
Dersom du har bestilt med fakturabetaling må du selv logge inn på Myafterpay med BankId og registrere din retur. Da får du en oppdatert oversikt over gjenstående beløp du skal betale, og sikrer også at det ikke påløper gebyr mens vi venter på din retur. Hvis du ikke får registrert retur via myafterpay - tar du kontakt med AfterPays kundeservice enten på telefon 22 87 89 30 eller via deres hjemmeside: AfterPay Kundeservice

Når kan jeg forvente tilbakebetaling?
Når du sender returen, kan det ta inntil 14 arbeidsdager før vi har mottatt og behandlet returen. Du får en e-post fra oss som bekreftelse når vi har behandlet din retur, og vi tilbakebetaler deg til betalingsmåten du benyttet opprinnelig. Det kan ta 5-10 arbeidsdager før du ser pengene på konto.

Hvordan kan jeg bytte en vare? 
Vi tilbyr ikke bytte men håndterer denne som retur. Ved bytte gjør du selv en ny bestilling i nettbutikken. Den nye bestillingen blir en ny ordre som håndteres uavhengig av returforsendelsen.
 
Hvor finner jeg angrerettskjema? 
Skjemaet ligger som en link i e-posten du fikk med ordrebekreftelsen. Du kan også laste det ned her: Angrerettskjema
 
Kan jeg nekte å motta pakken min? 
Ved retur med uavhentet pakke eller nektet mottatt, blir det belastet et returgebyr på 249,- per kolli for uavhentede pakker. Ved flere kolli eller tunge forsendelser som for eksempel bilstoler, lekehus, basseng og trampoliner forbeholder vi oss retten til å fakturere deg for de faktiske kostnadene vi blir belastet fra Bring.

Reklamasjon 

Hvordan reklamerer jeg en vare? 
Dersom du oppdager feil eller mangler ved produktet eller forsendelsen er skadet under transport så ta kontakt med oss på e-post support@lekekassen.no med ordrenummer, utfyllende beskrivelse av feilen, og gjerne en kort film eller bilder som får frem feilen. Vi minner om at reklamasjonsretten ikke dekker normal slitasje, elde, uhell ved bruk eller bruksfeil.

Kontakt oss 

Kontakt vår kundeservice på support@lekekassen.no. Husk å oppgi ditt ordrenummer når du kontakter oss.
Alternativt kan du ringe oss på 48 88 75 00 alle hverdager Kl. 12.00-15.00.


Lekekassen AS
Org. nr: 835 441 652

Copyright © 2022 Lekekassen. All rights reserved.