Denne siden bruker cookies for å fungere best mulig. Hvis du ikke aksepterer bruken av cookies, kan du slå det av i innstillingene i din nettleser. Du risikerer da at enkelte funksjoner på nettsiden ikke vil fungere optimalt. - Lær mer - Jeg godtar

Ofte stilte spørsmål


Vi er her for å hjelpe deg! Enkelte ganger kan svaret være rett rundt hjørnet. Derfor har vi samlet en oversikt over de tingene kundene våre oftest lurer på.

Bestilling og betaling

Hvorfor har jeg ikke fått ordrebekreftelse?
Når ordre er registrert hos oss, sendes ordrebekreftelsen til deg umiddelbart etter du har fått opp siden «Takk for din bestilling» på skjermen. Kanskje den har havnet i spam/søppelpost hos deg? Dersom du ikke har fått ordrebekreftelsen i løpet av noen timer, ta kontakt med oss på support@lekekassen.no, så hjelper vi deg.

Hvor finner jeg kjøpsbetingelser?
Du finner kjøpsbetingelser her: Betingelser

Har dere PrisMatch?
Ja, det har vi og du kan lese mer om det her: PrisMatch

Kan jeg endre min ordre?
Det kan ikke foretas endringer på en ordre, fjerne eller legge til en vare i ettertid, da hver ordre plukkes og sendes fra vårt lager fortløpende og så fort som mulig.

Kan jeg kansellere min ordre?
Etter ordren er registrert og behandlingen påbegynt, kan vi ikke kansellere ordren, og da gjelder våre returbetingelser.

Hvordan bestiller jeg med levering til en annen person?
Om du ønsker levering til en annen person, legger du dette inn i kassen. Du trenger ikke å opplyse ditt navn eller adresse men kun mottakerens navn og adresse i kassen, og deretter velge utleveringssted hvor mottakeren skal hente pakken.

Kan jeg bestille som bedrift?
Ja, du kan bestille som bedrift dersom du kan betale med kort eller Vipps. Vi kan ikke tilby bedrifts-/EHF-faktura.

Hvordan finner jeg faktura på mitt kjøp?
Fakturaen er sendt din e-post direkte fra vår fakturaleverandør Riverty men du finner den også ved å logge deg inn på Myriverty med din Bank Id.

Har du spørsmål om din faktura?
Ved fakturaspørsmål ber vi deg kontakte Riverty enten per telefon 22 87 89 30, på mail customercare@riverty.no eller via deres hjemmeside: Riverty Kundeservice

Levering

Hvor lang er leveringstiden? 
Leveringstid fra ordren er ferdig pakket er 1-3 virkedager avhengig av hvor i landet du bor. Vi tar forbehold om noe lenger behandlingstid i forbindelse med helligdager (eksempelvis i påsken) og i perioder med ekstra stor pågang, for eksempel jul, samt mandager, da vi også plukker og sender helgens bestillinger. Vi tar forbehold om noe lenger leveringstid ved forsinkelser hos Bring.

Hva koster frakten? 
Det er gratis frakt på ordre over 1000kr - uansett hvor stor og tung ordren din er. For ordre under 1000kr tilkommer det 69kr i frakt. Dette gjelder Klimanøytral Servicepakke utlevering til Postens utleveringssted. Hjemlevering på døren koster 99kr uavhengig av ordresum. 
  
Tilbyr dere ekspresslevering? 
Vi tilbyr ikke ekspresslevering men leverer innen 1-3 virkedager avhengig av hvor i landet du bor. Vi bruker Posten/Bring som transportør. 

Hvor finner jeg sporingsnummer?
Sporingnummeret skal du ha mottatt på e-post. Kanskje det har havnet i spam/søppelpost hos deg? Om du ikke har mottatt noe så ta kontakt med oss på e-post og oppgi ditt ordrenummer.

Hvor lenge blir en pakke liggende på Postens hentested?
Hentefristen for alle pakker er 7 dager, men denne kan du forlenge kostnadsfritt til 14 dager i Posten-appen eller via SMS du har mottatt fra Posten. Les gjerne mer om Postens hentefrist her: Hentefrist

Leverer dere til Svalbard eller Jan Mayen?
Nei, vi leverer kun til fastlands-Norge.

Er det mulig å hente varer på lageret deres i Grimstad?
Det er ikke mulig å hente varer på vårt lager. Det er fordi vi ikke har noe hentested på lageret og hver ordre pakkes og sendes fortløpende i post via Posten.

Retur og bytte

Hvordan returnerer jeg en vare? 
Dersom du ønsker å heve kjøpet på èn eller flere varer har du 14 dagers angrerett fra du mottar pakken. Pakk inn varene, og send dem i samme stand som du mottok dem til Lekekassen, Østerskogen 48, 4879 Grimstad. Varene må være uskadet, ubrukt og med eventuelle forseglinger intakt. Vi ber om at returetikett ikke festes på varens original emballasje. Det er viktig at du legger ved enten pakkseddel eller angrerettskjema i pakken. Vi har ikke fri retur så du må selv betale returporto. Vi anbefaler at du sender pakken med sporing. Pakker som er sendt oss i oppkrav eller "mottaker betaler frakt" vil ikke bli hentet ut av oss. Vi ber deg benytte Posten/Bring til forsendelse, og ta vare på returkvittering.

Betalt med faktura?
Dersom du har bestilt med fakturabetaling må du selv logge inn på Myriverty med Bank Id og registrere din retur. Da får du en oppdatert oversikt over gjenstående beløp du skal betale, og sikrer også at det ikke påløper gebyr mens vi venter på din retur. Hvis du ikke får registrert retur via myriverty - tar du kontakt med Riverty kundeservice enten per telefon 22 87 89 30, på mail customercare@riverty.no eller via deres hjemmeside: Riverty Kundeservice

Når kan jeg forvente tilbakebetaling?
Når du sender returen, kan det ta inntil 14 arbeidsdager før vi har mottatt og behandlet returen. Du får en e-post fra oss som bekreftelse når vi har behandlet din retur, og vi tilbakebetaler deg til betalingsmåten du benyttet opprinnelig. Du får pengene tilbake 5-10 arbeidsdager etter at returen er behandlet.

Kan jeg bytte en vare? 
Vi tilbyr ikke bytte men håndterer denne som retur. Ved bytte gjør du selv en ny bestilling i nettbutikken. Den nye bestillingen blir en ny ordre som håndteres uavhengig av returforsendelsen.
 
Hvor finner jeg angrerettskjema? 
Skjemaet ligger som en link i e-posten du fikk med ordrebekreftelsen. Du kan også laste det ned her: Angrerettskjema
 
Hva skjer hvis jeg ikke henter pakken? 
Ved retur med uavhentet pakke eller nektet mottatt, blir det belastet et ekspedisjonsgebyr på 249,- per kolli for uavhentede pakker. OBS! Ved flere kolli eller tunge forsendelser som for eksempel el-lekekjøretøy, lekehus, basseng og trampoliner forbeholder vi oss retten til å fakturere deg for de faktiske kostnadene vi blir belastet fra Bring.

Reklamasjon

Hvordan reklamerer jeg en vare? 
Dersom du oppdager feil eller mangler ved produktet eller forsendelsen er skadet under transport så ta kontakt med oss så fort som mulig på e-post support@lekekassen.no med ordrenummer, utfyllende beskrivelse av feilen, og en kort film eller bilder som får frem feilen. Vi minner om at reklamasjonsretten ikke dekker normal slitasje, elde, uhell ved bruk eller bruksfeil.

Kundeklubben Min Lekekasse

Som medlem av Min Lekekasse kan du spare mer på våre allerede lave priser. 

Må jeg handle for å være medlem?
Deltagelse i kundeklubben er gratis og uten kjøpsforpliktelse

Hva takker jeg ja til?
Les våre medlemsvillkår her og se våre retningslinjer for behandling av personvernopplysninger.

Hvordan melder jeg meg ut av kundeklubben?
Du melder deg ut av Min Lekekasse ved å sende en e-post til kundeklubb@lekekassen.no.

Jeg har allerede en konto på Lekekassen i dag, men ønsker å melde meg inn i kundeklubben. Hvordan går jeg frem? 
Dersom du har en konto, kan du logge inn med e-post og passord og oppdatere samtykket ditt inne på "Min konto". 

Kontakt oss

Kontakt vår kundeservice på support@lekekassen.no. Husk å oppgi ditt ordrenummer når du kontakter oss.






Copyright © 2023 Lekekassen. Alle rettigheter reservert.